1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

PS3 Swap Switch Tutorial

Discussion in 'PS3 - Modding & Hacking' started by pizzag, Apr 22, 2007.

1. David891

David891 Regular member

Trophy Points:
    26
    Is the original connector from the drive to the motherboard still in place?
    If I understand correctly you also use the drive to mainboard connector to power the swap switch?
    Maybe that is not possible or you make short circuit somewhere.
    Remove the cables from switch to your swap switch, and test with an external power source (2 AA batteries or adapter) if the drive will work that way.

Last edited: Aug 13, 2009
  2. stayhye

stayhye Member

Trophy Points:
    16
    still working on the new 3.00 firmware update

3. igal74

igal74 Member

Trophy Points:
    11
    Salut a tous.

Une modification hardware du lecteur Blu-ray, vous permet de lancer vos copies de sauvegarde PS2.

Prérequis:

1) Un schema clair et précis.
    2) La liste des composants nécessaires.
    3) Le détail des outils nécessaire.
    4) Choix de l'implantation.
    5) Mise en oeuvre.

J'ai trouvé sur ce site ainsi que sur gx-mod.com ce shema fait à la hate que je me suis permis de mettre au clair.

Avant tout prévoir un peu de place, une grande table et un café
    1) Voici donc le schéma que j'ai remis au propre. (la source se trouve en haut a droite de l'image)
    2) Liste des composants nécessaires: 3 interrupteurs 6 pins bipolaire, 2 diodes 1,5 volt rouge, 2.5 mètres de fils rouge et enfin 2.5 mètres de blanc.
    Le tout a couté 12.5 euros.

3) Le détail des outils nécessaires: Fer à souder, Pompe à déssouder, fil d'étain, tounevis crusiforme émanté, tournevis cruciforme d'opticien, pince à bec long, pince coupante, lame de cutter, petit tournevis torx, perceuse, mèche à bois de 6, petite lime en queue de rat.

4) Choix de l'implantation.
    Projet initial

Implantation Définitive
    Le meilleur compromis est de percer 3 trous d'un diamètre de 6mm, à une distance de 15mm du bord exterieur de la console, et à 8mm, 22mm et 34mm du bord exterieur du lecteur de cartes mémoires.

5) Mise en oeuvre.

Voici le montage 6 Volts et Masse sans soudure qui a certainement échoué.

Ici il faut couper la languette qui se trouve sur le chassis bas de la console, et qui gêne l'implantation de l'interrupteur No 1.

Voici le cablage incomplet des interrupteurs 1, 2 et 3.

Voici un repérage des différents cablages.

Après avoir suivi le tutoriel http://tutoriaux.gueux-forum.net/index. … S2_SUR_PS3 qui est le même que celui proposé sur http://www.ultimateps3.fr , je suis confronté à deux problèmes.

A) En ayant laissé l'interrupteur 1 sur Off, je n'arrive plus à insére de DVD puisqu'à la détection, d'une tentative d'insertion, le moteur essais d'éjecter le DVD et non de l'insérer. J'ai donc essayé d'utiliser la fonction Manuelle, en positionnant l'interrupteur 1 sur On, 2 sur Injection et 3 sur Manuel mais malheureusement, aucune réaction ni éclairérage des diodes et le syptome reste le même. Après reflection, je pense que je n'ai pas correctement mis en contact la source 6 Volts ainsi que la Masse.

B) Après avoir tout remis en état d'origine, le lecteur insère le DVD, et une fois inséré, le lecteur fait un sale bruit mécanique comme si un mecanisme n'était plus à sa place. Cela dure trois secondes environs, puis s'arrète et finalement, aucun jeu n'est detecté et impossible d'ejecter le DVD.

Après un jour de recul et en regardant les differents composants que j'ai déssoudé, je me rend compte de deux choses.

J'ai inversé la polarité de la diode 1 ainsi que de la diode 2. En effet j'ai positionné le pole [Moins] de la diode 1 coté 6 Volts donc [Plus] et j'ai suivi cette logique avec la diode 2. Il me semble que j'aurais du positionner le pole [Plus] de la diode 1 coté 6 Volts et suivre cette logique avec la diode 2.

D'autre part, je n'ai pas réussis à alimenter en 6 Volts, ce qui explique l'echec complet de mon montage. Finalement, c'est un moindre mal, puisque cela m'a évité de mettre en panne mon lecteur.

Merci de m'apporter votre aide à résoudre mon problème de lecteur, en effet, je pense ne pas avoir positionner correctement tous les éléments mecanique du lecteur, un shema de montage ou une vue éclaté serait la bienvenue.

Mardi 22 Septembre 2009:

Après quelques jours de repos, j'ai décidé de me pencher de nouveau sur cet exploit, et résoudre les problèmes un à un.

J'ai donc entrepris de remettre mon lecteur en état de marche comme d'origine. J'ai donc démonté le lecteur, puis remonté délicatement, en m'appliquant quant à la mise en place de la partie supérieur du lecteur qui est surmonté de plussieurs mécanismes "amovibles". Une fois fait, j'ai donc effectué divers tests de sorte a vérifier son bon fonctionnement. J'ai dû trouver une astuce de sorte à maintenir les divers mécanismes en place lors de mes prochains démontages, et j'ai donc opté pour une solution assez simple mais radicale qui consiste à "scotcher" les éléments "amovibles".

voici une photo du scotchage.

Il me reste à reprendre la mise en oeuvre de l'alimentation 6 Volts.
    Il suffit de décosser le fil "6 Volts" et la "Masse", une fois fait, chauffer et souder.

J'ai donc appliqué le Shéma proposé et que j'ai mis au propre, et je me retrouve face à un nouveau probleme.

L'autodetection est bien faite, mais le moteur "Ejecte" au lieu "d'Injecter" le DVD.
    Sûr du montage que j'ai maintes fois repris et controlé, j'en viens donc à la conclusion suivante, le "Schéma" présente une "anomalie".
    J'ai donc inversé le fil 1 et 2 du moteur comme présenté sur le schéma ci-dessous.

Et la ôh miracle, l'autodetection se passe sans encombre.

Je passe donc à la phase de testes.

=== Automatique ===
    1) Injection => Ok
    2) Detection => Ok
    3) Ejection => Ok
    4) Injection => Ok
    5) Detection => Ok
    === Bascule en mode Manuel ===
    === Position Ejection ===
    === Allumage moteur === ( Diodes allumées )
    6) Ejection => Ok ( Par contre, le moteur du lecteur ne s'arrete pas de tourner...!)
    === Extinction moteur === ( Diodes éteintes )
    === Position Injection ===
    7) Mise en place de la copie de sauvegarde
    === Allumage moteur === ( Diodes allumées )
    8) Insertion du DVD ( Le DVD ne s'insere pas, il bouge à peine, il manque de puissance semble-t-il )

Je décide de controler les différents voltages dans differentes situations afin de déterminer un manque éventuel de tension électrique.

Teste des differents voltages.

En automatique, le control du voltage emis lors de l'insertion/éjection d'un DVD est de 3.6 Volts.
    En manuel, le control du voltage lors de l'insertion/éjection d'un DVD est de 3.0 Volts.

Plusieurs questions me viennent l'esprit.

A) Est il normal que le lecteur de DVD ne s'arrete pas lors de la mise en position manuel?
    B) Faut il envisager de retirer une diode, de sorte à envoyer 4.5 Volts au moteur ?
    C) Les 4,5 Volts donneraient plus de puissance, mais risquent de griller le moteur!

Pour le moment, je décide de suspendre mes experiences, sans informations complémentaires.
    N'hésitez pas à me donner votre avis, toute aide est la bienvenue.
    Help me :)

4. igal74

igal74 Member

Trophy Points:
    11

5. sunnysmat

sunnysmat Member

Trophy Points:
    11
    hey.....
    thats what i want.....
    bt this is not english

sm1 plz translate what this guy is trin to say.............

plz.... i need that

6. igal74

igal74 Member

Trophy Points:
    11
    (Please this message it's for the modérator. Can you delete my 2 old post? thank tou very much!)

You can find this tutoriel in french on my blog => http://igalsirour.hautetfort.com/

PS3 MOTOR EXPLOIT ENGLISH SHORT VERSION 1.0 BY IGAL74@HOTMAIL.COM

Here, the schema version 4.0.
    In version 4.0 of this scheme, I selected a solution 3 volts using 2 x 1.5 volt batteries AA operating perfectly.

Drill casing greater than 8 millimeters, 22 millimeters, 34 millimeters and 15 millimeters from the outer edge with a hole of 6 millimeters.
    And now the 6 pins switch bipolar.
    Very Important: The upper part, must not exceed 20 millimeters in height. The lower part must not exceed 13 millimeters in height, and a width of 12 millimeters is perfect.

And now for the wiring of the switches.

Now the DVD drive disassembly of the sensor media.

Block moving parts of the DVD with adhesive
    Very important: At the end, if you hear a noise breaks, disassemble and assemble the DVD player to success, as many times necessary.

Unsolder the cables original engine and connect the cables to the switch No 3 on the center position.

Solder 2 wires to the motor and connect it to the switch No 3 on position manual.

The red circle it s the extension of cables to the switch No 3 on automatic position.
    The green circle it s cables engine to the switch No 3 on the central position.

Spread 3 volts cables as the picture and connect to the switch No 1 on position ON.

END OF THE SHORT TUTORIEL PS3 MOTOR EXPLOIT.

7. tsrps3

tsrps3 Regular member

Trophy Points:
    26
    3.01 : all green.

8. sunnysmat

sunnysmat Member

Trophy Points:
    11
    hey....
    please upload the ful version of this tutorial(the one that you uploaded earlier in some other langauge)......
    i really need it......
    please also tell me that if i can use my drive normally without using the power from the motherboard????

thanks....

9. igal74

igal74 Member

Trophy Points:
    11
    Good evening.

A) The problem with the schema PS3 MOTOR EXPLOIT V1 is:
    A reverse polarity diode one and two.
    OK => Problem solved.

B) The problem with the schema PS3 MOTOR EXPLOIT V2 is:
    A reversal of the polarity of the motor.
    OK => Problem solved.
    OK => Problem solved, the ejection is done correctly.
    KO => Problem, the insertion of the lack of media power.

QUESTION:
    The engine is powered by 3.6 volt real.
    The schematic PS3 MOTOR V2 EXPLOIT gives only 2.99 volts.

SOLUTION:
    2 AA 1.5 volt batteries.
    OK => Problem solved, the integration of media is correct.

Regarding the tutorial in French, PS3 MOTOR EXPLOIT SHEMA V3, the pictures are enough of them even.

Best regards. Igal
    (Sorry for my english, i use Google Traduction)

10. Drahnix

Drahnix Member

Trophy Points:
    11
    Ok, so normally I am good with this kind of stuff. I am doing the one switch method, For the most part i just do not understand how I can get power to points 2 and 5 from the AA batteries. I have points 1 and 4 hooked up to the motor, and 1,6 3,4 hooked together also. 2 and 5 would be attached to batteries how so? I did the three switch method on my girlfriends but we have an external power adapter at her school for her. So I would really appreciate the easiest way possible to get power to a single switch method with just two AA batteries, So i do not have to fork over 40 bucks for another wall adapter. thank you in advanced.

11. Drahnix

Drahnix Member

Trophy Points:
    11
    No one knows how to fix it?

12. David891

David891 Regular member

Trophy Points:
    26
    Dont you have a simple battery pack?
    like this one but with 2 batteries.

Just look at some old eletronic devices you dont use anymore, which has 2 AA batteries in it, get it out and connect the two wires to where you normally would connect the power adapter wires to.

Last edited: Oct 12, 2009
  13. Drahnix

Drahnix Member

Trophy Points:
    11
    Thanks a lot. I somehow figured out it was that easy around 2 hours before i read your comment. As I said I am normally good with this stuff but I guess it never made sense to me for the longest time that only 2 AA Batteries are 3V. I had to re open my gf's ps3 and take a good long look and it hit me. But thank you again.

14. tsrps3

tsrps3 Regular member

Trophy Points:
    26
    2xAAA work just as fine btw.

15. tsrps3

tsrps3 Regular member

Trophy Points:
    26
    new page, damn images.
    seems not, damn lol

Last edited: Nov 3, 2009
  16. ziddiri

ziddiri Member

Trophy Points:
    11
    Can someone prepare a tutorial which explains clearly the steps in English, please. There is a lot of mods in here, I and noobs like me confused. Besides is there any solution to 8.5 mins disc spin issue? We need clear and good images of the steps. I know that is a process which is not suitable for everyone. But even I know some electronic knowledge, I'm afraid of those a lots of mods. Someone is 2 switch, other one is 3, another one is french, most of images are not clear. If someone prepare a tutorial like that, we'll all appreciate. Don't forget to tell how to fix the 8.5 mins motor spin issue. if I overdo, please excuse. My purpose is not to despise. I'm appreciate to all tutorial writers for their efforts.

Regards.

17. igal74

igal74 Member

Trophy Points:
    11
    Sorry for my english very bad.

The principle of Ps3 Motor exploit it's:

Work only with Ps3 retrocompatible (Exemple: Ps3 PAL 60Go]

You need 3 switchs [bipolaire] [2 positions].

1) [Interrupteur 1] = [Switch 1] => Power the engine Insertion/Extraction artificially with 2 battery (1,5v + 1,5v = 3 Volts)

2) [Interrupteur 2] = [Switch 2] => Reverse the polarity of the motor.(it's the reverse meaning of electricity to the motor for Insert/Extract the media)

3) [Interrupteur 3] = [Switch 3] => Disable the detector of presence of media insertion extraction.(It's the activate/desactivate detector of media presence)

You can find an easy tutoriel with photographies step by step on my site internet => http://igalsirour.hautetfort.com/sony-playstation-3-moteur-exploit/

18. parasven

parasven Member

Trophy Points:
    11
    i made a pinout for the ms pro duo cardreader on the ps3. im not 100% sure if its right but it SHOULD. i dont have a ps3 yet so i cant test it but it should arrive within this week

source:

http://pinouts.ru/Memory/memorysrick_pinout.shtml
    and a picture of the reader i found in this thread

edit: it works but like someone mentioned before in this thread itll only give volt when a memorystick is inserted

Last edited: Nov 23, 2009
  19. kratosjoh

kratosjoh Member

Trophy Points:
    11
    Actually I did a kinda different method than the original guy and the others following his guide, I found that I can keep the auto load motor and still have the manual switch with only 1 3-way switch, he suggested we use a 3 way switch for manual loading and if we want to keep auto loading too we put in 2 2-way switches. I don't see why those switches are even needed now.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=_Z74637Xm2I[/YOUTUBE]

Still not final, in the morning I will go shopping for a smaller/cuter switch to match the system ;)

20. David891

David891 Regular member

Trophy Points:
    26
    Did you only make 2 wires to the motor, leave the original wires in place?
    Be careful with that. It killed my original eject functionality.
    By doin that method, you sent the electricity not only to the drive motor, but also to the blue ray drive circuit board. In the long run it probably caused some fuse to burn at my ps3 and now i can obly eject discs with my switch..
    Someone else on this topic had the same problem as me, thought he had original wires still connected too and he used 1 switch method..

Share This Page